افتتاح حساب دریافت نقدی یارانه‌ها در 6 استان دیگر از دوشنبه 24 خردادماه آغاز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، صادق محصولی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار برای واریز نقدی یارانه‌ها،  در استان‌های اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، مازندران و هرمزگان از دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام وزارت رفاه، اجرای نخستین مرحله از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به‌صورت آزمایشی در3 استان ایلام،  خراسان شمالی و گیلان موفق بوده‌ است. وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: حدود 86درصد از مردم این سه استان اقدام به ثبت شماره حساب‌های خود کرده‌اند. 

محصولی با بیان اینکه شماره حساب سرپرستان خانوار تنها به‌صورت اینترنتی ثبت می‌شود، گفت: سامانه refahi.ir که در مرحله آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت آماده است تا از دوشنبه هفته آینده شماره حساب سرپرستان خانوار در استان‌های اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، مازندران و هرمزگان را ثبت کند.

وی اجرای این مرحله در 6 استان را آغاز رسمی نخستین مرحله از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها خواند و افزود: برای اینکه دقت لازم در ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار صورت گیرد، این مرحله خود به چند مرحله تقسیم شده و در هر مرحله نیز کار ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار چند استان انجام می‌شود. 

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ثبت شماره حساب در این 6 استان به هیچ عنوان آزمایشی نیست، ادامه داد: همه سرپرستان خانوار استان‌های اردبیل، سمنان،  سیستان و بلوچستان،  کهگیلویه‌وبویراحمد، مازندران و هرمزگان که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند باید در این یک هفته به ثبت شماره حساب خود در سامانه
 refahi.ir اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای ثبت شماره حساب،  سرپرستان خانوار این استان‌ها باید شماره کارت بانکی خود را در این سامانه ثبت کنند، گفت: با توجه به تغییری که نسبت به مرحله آزمایشی صورت گرفته است، سرپرستان خانوار این 6 استان باید شماره کارت بانکی خود را ثبت کنند و درصورتی‌که فاقد کارت بانکی باشند، می‌توانند شماره حساب متمرکز خود را به سامانه ارائه دهند.

کد خبر 109348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز